La Direcció General d’Innovació Transformació Digital, juntament amb el Centro para el Desarrollo Tecnológico y la Innovación (CDTI) organitza una jornada informativa sobre la propera convocatòria INNTERCONECTA STEP FEDER. Aquesta iniciativa està destinada a consorcis d’empreses que proposin solucions a reptes en l’àmbit de les tecnologies estratègiques per a Europa (STEP).
Inscripcions aquí.
Pels seus requisits i la disponibilitat de fons, constitueix una excel·lent oportunitat de finançament per a projectes tractors que aportin solucions als reptes tecnològics de les Illes Balears.
Amb l’objectiu de donar a conèixer els detalls i avantatges d’aquesta línia d’ajuts, el proper 22 de setembre de 2026, a les 10.00 hores, tindrà lloc una presentació a càrrec del personal del CDTI a la sala de premsa del ParcBIT, i en la qual participarà també la Fundació BIT.
Requisits principals per participar en aquesta convocatòria:
- Consorcis: Mínim de dues empreses de comunitats autònomes diferents (una de les quals ha de ser necessàriament una PIME) i la participació d’un centre tecnològic o de coneixement.
- Pressupost del projecte: D’entre 1 i 4 milions d’euros (amb una aportació mínima de 175.000 euros per empresa).
- Centres de coneixement: Hauran de comptar amb un mínim del 10% del pressupost assignat.
- Finançament: La intensitat de la subvenció serà d’al voltant del 70%, amb la possibilitat d’obtenir una bestreta de fins al 60%.
- Comunitats autònomes participants: Andalusia, Canàries, Castella i Lleó, Castella la Manxa, Comunitat Valenciana, Extremadura, Galícia, Illes Balears i Regió de Múrcia.
Àmbits d’aplicació (Tecnologies Estratègiques STEP):
- Tecnologies digitals: Intel·ligència artificial, computació avançada, ciberseguretat, microelectrònica, etc.
- Tecnologies netes i eficients: Energies renovables, hidrogen i indústria verda.
- Biotecnologies: Salut i indústria.
Hi tenen cabuda tant empreses del sector tecnològic com empreses de sectors tradicionals o de serveis que vulguin aplicar tecnologia STEP per resoldre reptes industrials, energètics, ambientals o productius.
Les empreses que ho desitgin podrán sol·licitar també, a través del fiormulari d’inscripció, reunions bilaterals amb el CDTI per resoldre els seus dubtes específics sobre aquesta convocatòria.
Agenda:
10:00 h – 10:15 h – Bienvinguda i introducció de la jornada
Sebastián González Cardalliaguet, Director General d’Innovació i Transformació Digital, Conselleria d’Economia, Hisenda i Innovació.
10:15 h – 11:00 h – Presentació convocatòria Innterconecta Step
María José Tomás, del departament de Promoció Institucional i Cooperació Territorial del CDTI
11:00 h – 11:15 h – Presentació de la Xarxa PIDI i els serveis de suport a la Innovació de la Fundació BIT
Paz Martínez, cap de projectes de l’àrea de Projectes i Comunicació RDI de la Fundació BIT.
11:15 h – 11:45 h – Torn de preguntes
11:45 h – 13:00 h – Reunions bilaterals per a dubtes generals prèvia sol·licitud.
